Autorka : Natalia Sońska

Natalia Sońska - odpowiada na pytania zadane przez uczestników konkursu, który odbył się z końcem maja w naszej księgarni. Znajdziecie go tutaj: KONKURS - 28 Maj 2017 ZOśKA Books PL 


Autorka otrzymała sporo pytań i udzieliła odpowiedzi tylko na wybrane :) 

Zachęcamy do przeczytania odpowiedzi!  


Agnieszka Gr
Czy sprawia pani radość pisanie książek? Co wnosi w pani życie ?

Pisanie książek sprawia mi ogromną radość. Pozwala na chwilę wytchnienia, jest pięknym uzupełnieniem mojego życia. Pisząc książki mogę przenieść się do świata, który sama tworzę, który od początku do końca jest taki, jaki sobie wymarzę. Zaprzyjaźniam się z bohaterami, przeżywam razem z nimi towarzyszące im emocje. Pisanie sprawia mi wielką satysfakcję, a gdy widzę swoją książkę na półce w księgarni odnoszę wrażanie, że lepiej być już nie może.

Anna Suchecka
Co sprawiło, że zaczęła Pani pisać?

To była taka wewnętrzna potrzeba. Podczas studiów potrzebowałam odskoczni od nauki, podręczników, potrzebowałam czegoś, co pozwoli mi się oderwać od, nie zawsze kolorowego świata. Zaczęłam więc tworzyć własne historie, które zaczęły przekształcać się w książki. Pisanie stało się niespodziewanie moją pasją i nie wyobrażam sobie, bym kiedykolwiek mogła przestać pisać.

Joanna Szyszka
Czy uosabia się Pani z bohaterami Pani książek? 

Nie, raczej nie, choć nie przeczę, że niektóre bohaterki mają zachowania bardzo zbliżone do moich. Nie da się bowiem całkowicie odciąć własnego charakteru, zawsze, nawet nieświadomie przemyca się bohaterom jakąś cząstkę siebie, umieszcza się w nich własne, pojedyncze cechy.

Joanna Wiewióra
Czy pisząc książki ma Pani już gotowy plan jak ją napisać czy w trakcie pisania tworzy Pani wizję swoich książek? 

Zazwyczaj mam ogólny zarys, kilka scen, które obowiązkowo muszą znaleźć się w książce. Nie zdarzyło mi się jednak jeszcze, by ściśle trzymać się założonego na początku planu. Pisanie książek ma to do siebie, że w pewnym momencie bohaterowie zaczynają żyć po swojemu, a pisarz musi się dostosować do tempa ich życia i niejednokrotnie zmieniać swoje wcześniejsze założenia.

Anna Olesiak
Czy Pani książki są oparte na prawdziwych historiach z życia wziętych?

Są to od początku do końca wymyślone przeze mnie historie. Często pojedyncza sytuacja, którą zaobserwuję w prawdziwym życiu staje się inspiracją do napisania konkretnej sceny, ale cała reszta jest po prostu fikcja literacką, choć mam nadzieję, że bardzo realną.

Marta Węglewska
Czy z natury jest Pani rozważna czy romantyczna? 

Jestem zdecydowanie bardziej romantyczna, ale mam w sobie także dużo rozwagi. Lubię pobujać w obłokach, ale staram się postępować racjonalnie.

Marianna Sobczyk
Jak wygląda Pani warsztat pracy na co dzień czy potrzebuje Pani ciszy i spokoju do pisania swoich książek ? czy tak zwanego artystycznego nie ładu?

Z reguły cisza bardziej sprzyja pisaniu. Można się wtedy lepiej skupić, przemyśleć pewne kwestie, które umieszcza się w książce. Kiedy zaś piszę, wokół mnie panuje „artystyczny nieład”, ponieważ
potrzebuję wtedy mieć obok siebie na przykład ciepłej herbaty, czegoś słodkiego, czasem nawet chusteczek na otarcie łez, czy też notatnika, w którym zapisuję pojedyncze pomysły. Nie mam jednak ustalonego miejsca czy trybu pracy. Piszę wtedy, kiedy nachodzą mnie pomysły, często niezależnie od miejsca i czasu.

Zibi Joanna Jedras
Oprócz pisania, co jeszcze Panią kręci ?

Bardzo lubię taniec. Przez wiele lat należałam do zespołu tanecznego i to jest moja druga pasja, zaraz po pisaniu. Oprócz tego uwielbiam także spędzać czas w kuchni. Gotowanie i pieczenie sprawia mi ogromną przyjemność.

Marlena Sikorska-Orzoł
Skąd czerpie pani pomysły na książki ?

Z życia. Obserwuję sytuacje, jakie wydarzają się wokół mnie, ludzi, których spotykam, analizuję to wszystko, wyciągam wnioski i tworzę na ich podstawie własne opowieści. To, co dzieje się wokół nas jest naprawdę bardzo inspirujące!

Natalia Bobak
Czy napisze Pani kiedyś jakiś kryminał?

Nie mówię stanowczego „nie”, ale w chwili obecnej lepiej czuję się w literaturze obyczajowej, kobiecej.

Monika Rembowska
Co było inspiracją do napisania książki "Kropla zazdrości, morze Miłości"?

Poprzednie części tej serii. Nie mogłam rozstać się z moimi bohaterkami, pragnęłam wymyślić dla nich nieco inne zakończenie, niż te, które zaserwowałam im w poprzednich książkach, dlatego też zdecydowałam się napisać trzecią część. Nie mogę też nie wspomnieć o czytelniczkach, które domagały się innego zakończenia dla samej Kingi!

Karolina Smułka
Kto jest pani idolem literackim?

Nie ma jednego takiego nazwiska. Wśród pisarzy, zarówno polskich jak i zagranicznych, mogłabym wymienić wielu, którzy są dla mnie autorytetami.

Anna Miszczak
Jaka jest Pani ulubiona książka?

Duma i uprzedzenie – Jane Austen

Karolina Joanna Gala
Czy jest Pani zadowolona z tekstów (to tak dodatkowo: czy zauważa Pani rozwój twórczości?), które powstały kilka lat wstecz czy patrząc na nie dziś coś by Pani zmieniła?

Nawet tuż po napisaniu konkretnej książki wiele bym w niej zmieniła, tak już chyba mam, że zamykając powieść i odsyłając ją do wydawnictwa mam ochotę dużo pozmieniać. To jednak nie ma znaczenia, bo wychodzę z założenia, że pierwszy pomysł jest zawsze najlepszy. Jeśli zaś chodzi o sam warsztat to owszem, wydaje mi się, że szlifując go cały czas, z każdą kolejną książką ten mój styl w pewnym sensie się poprawia.

Beata Wioletta Jakubczyk
Gdyby mogła Pani spełnić swoje jedno marzenie Co by to było?

Podróż dookoła świata. Albo przynajmniej do Tajlandii ˘

Magdalena Faltyn
Czy ma pani taka swoją jedna osobę, która zawsze jako pierwsza czyta pani książki ?

Zazwyczaj pierwsza jest moja rodzina i przyjaciółki. To są moi pierwsi czytelnicy, do których książki trafiają w pierwszej kolejności i którzy jako pierwsi wyrażają swoje opinie.

Lydia Liduszka Poli
Jaka była ulubiona książka pani za czasów młodzieńczego startu czytania i dlaczego?

Dzieci z Bullerbyn – bardzo podobały mi się przygody mieszkańców tego miasteczka, pomysłowość dzieci. Z każdą kolejną stroną czekałam, co nowego i jeszcze ciekawszego się wydarzy.

Joanna Ka
Czy lubi pani swoich bohaterów?

Niejednokrotnie się z nimi zaprzyjaźniam, często rozmawiam o nich jak o realnych postaciach. Przeżywam razem z nimi to, co się u nich dzieje, doświadczam tych samych emocji. Ale zdarzają się też czarne charaktery, które denerwują mnie tak samo jak innych czytelników.

Magdalena Piecak
Książka z młodości do której pani wraca do dziś ?

Duma i uprzedzenie.


Weronika Knopp Jaka jest Pani ulubiona książka ?  
Klaudia Kittel Co skłoniło Panią do pisania? Skąd czerpie Pani inspiracje i pomysły?czy po napisaniu jest ktoś kto zawsze czyta jako pierwszy,?
Agnieszka Dąbek Czy wszystkie pani książki są oparte na pani przeżyciach i doświadczeniach czy czerpie pani motywacje do kolejnej książki od innych?  

Podobne pytania pojawiły się wyżej :)


Na zakończenie chcieliśmy podziękować wszystkim Czytelnikom, którzy zechcieli zadać pytanie Natalii Sońskiej i wzięli udział w konkursie. Mamy nadzieję, że odpowiedzi których udzieliła autorka są dla Was satysfakcjonujące i jesteście zadowoleni. 

POZDRAWIAMY 
Księgarnia @ZOsKABooksPL 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Propozycje książkowe na zamówienie!